ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερομηνία: 1/6/2020
Ώρα:                  18:00

«Διαγωγή Κοσμία»

Από τις αρχές Οκτωβρίου, που οι μαθητές Λυκείων προχώρησαν σε καταλήψεις σχολικών μονάδων σε Μακεδονία και Αθήνα και στην κατάληψη Σιδηροδρομικού σταθμού, από γονείς, το υπουργείο Παιδείας αμήχανο, αιφνιδιαζόμενο, χωρίς κανένα σχέδιο προσπάθησε, προφανώς μάταια, να ανακόψει τις αντιδράσεις των μαθητών, αλλά και των φοιτητών.
Οι αρχικοί «πανηγυρισμοί» και η δημιουργία επικοινωνιακών εντυπώσεων περί σχεδίου για την Παιδεία, αποδεικνύονται απόλυτα ερασιτεχνικοί, με έλλειψη σοβαρότητας και κυρίως αναχρονιστικοί και αντι-Δημοκρατικοί.
Οι αναποτελεσματικές πρακτικές του παρελθόντος, μέτρα που αποδείχθηκαν αντι-κοινωνικά και απολύτως λάθος εκπαιδευτικής κατεύθυνσης, που απέκρυπταν την αλήθεια και κουκούλωναν τα δομικά προβλήματα της εκπαίδευσης, επανέρχονται.

Τώρα η κα. Κεραμέως, εν μέσω κρίσης βρήκε ευκαιρία (όπως και πολλοί άλλοι κατ’ αντιστοιχία υπουργοί) να περάσει το αντιπαιδαγωγικής και αντιδημοκρατικής έμπνευσης νομοσχέδιό της.

Σταχυολογούμε 9 συγκεκριμένες παρεμβάσεις/αλλαγές που κρίνουμε ως απαράδεκτες:

1.    Η επαναφορά της διαγωγής και οι πολυήμερες αποβολές μαθητών μόνο με την απόφαση του Διευθυντή (!) αποδεικνύουν ότι η κα. Κεραμέως και συνολικά οι «επιστήμονες» που την συμβουλεύουν, θα μπορούσαν να μετατεθούν στο υπ. Δημόσιας Τάξης. Τα σχόλια είναι περιττά.
2.    Το νέο (ξανά) εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την επαναφορά της βάσης του 10, εξυπηρετεί και τροφοδοτεί άμεσα άλλα είδη εκπαίδευσης (το φιάσκο των vouchers έδειξε πως εννοεί η κυβέρνηση την τεχνική κατάρτιση).
3.    Η αύξηση της εκπαιδευτικής ύλης, περίπου κατά 40%, σε συνδυασμό με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο (75%) και στο Λύκειο (20%), φέρνει επιπλέον «παπαγαλία» και φυσικά  άγχος σε παιδιά, 12-6 ετών. Προφανώς το υπουργείο θεωρεί ότι τα παιδιά μας προετοιμάζονται εντατικά, ως στρατιώτες για κάποιον πόλεμο.
4.    Αντί να διευρύνονται οι ομάδες προσανατολισμού ώστε οι νέοι να έχουν περισσότερες επιλογές (όπως γίνεται σε όλα τα προηγμένα κράτη), αποφασίζεται η μείωση (!) των ομάδων προσανατολισμού στην Γ’ Λυκείου.
5.    Η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων. Όταν εφαρμόστηκε εκτίναξε την αποτυχία στα ύψη αλλά και τη σχολική διαρροή. Εφαρμόστηκε με λογική που ισοπέδωνε το μαθητή και προφανέστατα το ίδιο θα γίνει και πάλι.
6.    Με κενά λόγω απουσίας καθηγητών. Με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΟΛΜΕ, σε πανελλαδικό επίπεδο, τα Λύκεια παρουσιάζουν 30% έλλειψη εκπαιδευτικών. Δηλαδή δεν έχουν διορισθεί 3 στους 10 καθηγητές (συμπεριλαμβανομένων και των Μουσικών Λυκείων).
7.    Η κατάργηση της 2ης Εξεταστικής τον Ιούνιο που αποτελούσε ευνοϊκό μέτρο για τους μαθητές, εφόσον μπορούσαν να κάνουν μέσα στο σχολείο, Δωρεάν μαθήματα και να έχουν δεύτερη ευκαιρία, αλλά να μην αγχωθούν όλο το καλοκαίρι.
8.    Οι εξετάσεις από το Δημοτικό προς το Γυμνάσιο, μας επαναφέρουν στην εποχή του 1981 και τις χαρακτηρίζουν ως απαράδεκτες παιδαγωγικά και κοινωνικά.

Καλούμε την, κατά τα υπόλοιπα, λαλίστατη υπ. Παιδείας, κα. Κεραμέως, να εγκαταλείψει τις «στρατιωτικού» τύπου αντιλήψεις που προσπαθεί να εγκαθιδρύσει στα σχολεία. Όπως και η ίδια θα έχει αντιληφθεί, μέτρα τύπου «Κάμερες» είναι καταδικασμένα σε αποτυχία διότι η Ελληνική κοινωνία, γνωρίζει καλύτερα από την ίδια, τι είναι δικαίωμα και τι έλεγχος.

Η Εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπίζεται ως το μοναδικό σχέδιο, για το μέλλον και την ανάπτυξη της χώρας.

Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, τονίζει ότι τα ζητήματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με πολιτική συνεννόηση και συναίνεση για να αποτελέσουν έναν νέο πυλώνα ανάπτυξης.
Η Ελλάδα μπορεί και έχει τις δυνατότητες να γίνει εκ νέου κέντρο «παραγωγής» Πολιτισμού και να μετατραπεί σε Διεθνές κέντρο Πανεπιστημιακής και όχι μόνο, εκπαίδευσης.

Γραφείο Τύπου
ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ