«Κρας τεστ» για τις επερχόμενες αλλαγές στο Λύκειο θα είναι το «νέο» Γυμνάσιο που εγκαινιάζει φέτος ο Νίκος Φίλης. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πειραματίζεται στη Μέση Εκπαίδευση με λιγότερα εξεταστέα μαθήματα και προσπάθειες ενίσχυσης του προφορικού βαθμού, ώστε τα επόμενα χρόνια να προωθήσει τις προτάσεις της περί ισχυροποίησης του βαθμού απολυτηρίου για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Γι’ αυτό, λοιπόν, στο νέο Γυμνάσιο -το οποίο είναι μεταβατικό σύμφωνα με την ηγεσία- οι ενδοσχολικές εξετάσεις συρρικνώνονται σε μόλις τέσσερα μαθήματα, αφήνοντας μεταξύ άλλων εκτός Αρχαία, Χημεία, Θρησκευτικά και Βιολογία, ενώ το σχολικό έτος επιμηκύνεται μέχρι τις 31 Μαΐου και χωρίζεται αντί τριών τριμήνων σε δύο τετράμηνα. Παράλληλα, και η ύλη «εξορθολογίζεται», με σχετικές εγκυκλίους να αναμένονται που θα προσανατολίζουν τον εκπαιδευτικό για το ποια κεφάλαια αξίζουν εμβάθυνσης και σε ποια θα είναι πιο επιφανειακή η διδασκαλία.

Η Νεοελληνική Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Ιστορία θα είναι τα τέσσερα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές στο τέλος της χρονιάς, ενώ για τα υπόλοιπα ο καθηγητής θα λαμβάνει υπ’ όψιν τόσο τα ωριαία διαγωνίσματα που θα γίνονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς όσο και τον προφορικό βαθμό που αφορά σε ένα μεγάλο βαθμό τη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική διαδικασία.

Το νέο Γυμνάσιο

-Τέλος από φέτος τα τρίμηνα, καθώς το σχολικό έτος χωρίζεται πλέον σε δύο τετράμηνα. Η λογική του υπουργείου Παιδείας για το νέο διαχωρισμό της χρονιάς βασίζεται στην καλύτερη γνωριμία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους. Σύμφωνα με στελέχη που διαμόρφωσαν το νέο πρόγραμμα, ειδικά στα μονόωρα μαθήματα, υπάρχει πολύ λίγος χρόνος γνωριμίας μεταξύ μαθητή και καθηγητή, με αποτέλεσμα κάποιοι να καλούνται να βαθμολογήσουν μαθητές στο τέλος Νοέμβρη, μη γνωρίζοντας καλά καλά τα ονόματά τους. Με την επιμήκυνση σε τέσσερις μήνες, οι καθηγητές πλέον θα έχουν περισσότερο χρόνο με τους μαθητές τους ώστε μέχρι το τέλος του πρώτου τετραμήνου, στις 20 Ιανουαρίου, να έχουν καλύτερη εικόνα των παιδιών που διαχειρίζονται.

-Στόχος του υπουργείου είναι και η μείωση του μέσου όρου των ωριαίων διαγωνισμάτων ανά εβδομάδα. Με τα τρίμηνα, ο μέσος όρος διαγωνισμάτων έφτανε τα 2-3 ανά εβδομάδα, ενώ η θέσπιση του τετραμήνου δίνει τη δυνατότητα ελάφρυνσης του εβδομαδιαίου προγράμματος με 1-2 διαγωνίσματα εβδομαδιαίως.

-Παράλληλα, το σχολικό έτος και στις τρεις τάξεις Γυμνασίου θα ολοκληρώνεται στις 31 Μαΐου. Την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου θα διενεργούνται οι ενδοσχολικές εξετάσεις, οι οποίες πλέον περιορίζονται σε τέσσερα μόλις μαθήματα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι και την προηγούμενη σχολική χρονιά οι μαθητές εξετάζονταν σε 12 μαθήματα στη Α’ Γυμνασίου, σε 13 στη Β’ και σε 14 στη Γ’ Γυμνασίου. Στο 2ο τετράμηνο, για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας.

-Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία είναι τα μαθήματα που «προκρίθηκαν» να εξετάζονται και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργείου Παιδείας, η Γλώσσα και τα Μαθηματικά κρίνονται απαραίτητα μαθήματα για να ελέγχεται το επίπεδο των μαθητών στη λήξη κάθε σχολικής χρονιάς. Οσο για τα άλλα δύο, η επιλογή έγινε γιατί τόσο από τις Φυσικές Σπουδές όσο και από τις Ανθρωπιστικές αυτά τα δύο διδάσκονται και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

-Μεσοπρόθεσμος στόχος της ηγεσίας είναι να ενώσει κάποια στιγμή τις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Γεωγραφία, Χημεία) και τις Ανθρωπιστικές (Ιστορία, Αρχαία) στο ωρολόγιο πρόγραμμα και στη συνέχεια να επανεξετάσει αν θα παραμείνουν στην εξέταση αυτά τα δύο μαθήματα ή θα προκύψουν διαφοροποιήσεις.

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Via : www.eleftherostypos.gr