Volkswagen-Logo

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen μετά την αποκάλυψη της απάτης στις ΗΠΑ με τις ψεύτικες μετρήσεις εκπομπής ρύπων. 

Η αποκάλυψη προκαλεί τριγμούς στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και μεγάλο πλήγμα στο κύρος των γερμανικών εταιρειών, καθώς χάνουν σε αξιοπιστία, με το σκάνδαλο να προκαλεί πονοκέφαλο στην κυβέρνηση της Καγκελαρίου Μέρκελ.

Το σκάνδαλο είναι πλέον παγκόσμιο, καθώς η μία μετά την άλλη χώρες σε όλο τον πλανήτη ξεκινούν έρευνες στα οχήματα του γερμανικού κολοσσού. Οι ΗΠΑ διέταξαν ποινική έρευνα, ενώ οι αποκαλύψεις προκάλεσαν και την παρέμβαση του ΟΗΕ.

Η Καγκελάριος Μέρκελ ζήτησε πλήρη διαφάνεια για το ζήτημα, ενώ δεδομένη θεωρείται η απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen.

Οι οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου για την παραποίηση των ελέγχων ρύπων έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητές, με τη μετοχή του ομίλου να καταρρέει, ενώ η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να προβλέψει το ποσό των 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, επιβαρύνοντας τον ισολογισμό του 2015.

Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.

ΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

volks ceo2“Τα κάναμε σκ@τ@”. Με αυτή τη φράση ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen στις ΗΠΑ, Μichael Horn, παραδέχθηκε τη μεγάλη απάτη με τις λανθασμένες μετρήσεις εκπομπής ρύπων στις ΗΠΑ, η οποία έπληξε ανεπανόρθωτα το κύρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και δεν αποκλείεται να την οδηγήσει στην κατάρρευση. 

Χθες η μετοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έφτασε να υποχωρεί έως  23% στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, λόγω του σκανδάλου που ξέσπασε και αφορά ψεύτικες μετρήσεις για εκπομπές ρύπων σε περίπου 500.000 diesel αυτοκίνητα της στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις, η Volkswagen εξαπάτησε τον ανεξάρτητο φορέα διενέργειας των δοκιμών έχοντας εξοπλίσει τα αυτοκίνητα της με ένα ειδικό λογισμικό το οποίο μείωνε τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά τα διάρκεια των τεστ.

Η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος και το Διοικητικό Συμβούλιο Πόρων Αέρα της Καλιφόρνια (EPA και CARB) αποκάλυψαν ότι κατά τον έλεγχο πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen, εντοπίστηκαν μηχανισμοί που παραβιάζουν τις αμερικανικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Τα μοντέλα αυτά θα ανακληθούν άμεσα.

Αναλυτές προειδοποιούν ότι ο γερμανικός κολοσσός απειλείται με κατάρρευση, καθώς θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο έως 18 δισ. δολ.

Ήδη η VW ανακοίνωσε ότι έβαλε στην άκρη 6,5 δισ. δολ. για την αντιμετώπιση του κόστους από το σκάνδαλο, ενώ σύμφωνα με την ίδια 11 εκατ. οχήματα παγκοσμίως έχουν “πειραγμένο” λογισμικό.

Παρέμβαση Σαπέν

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το πρόσφατο σκάνδαλο που ξέσπασε με τη Volkswagen στις ΗΠΑ, με τη Γαλλία να κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τη Νότια Κορέα να καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες.

Για να “καθησυχάσουμε” τους πολίτες φαίνεται “απαραίτητο” να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1, μετά την αποκάλυψη ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.

Οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές αποκάλυψαν την Παρασκευή ότι 482.000 οχήματα Volkswagen και Audi, που είχαν κατασκευαστεί μεταξύ του 2009 και του 2015 και είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ, ήταν εξοπλισμένα με ένα λογισμικό που μπορούσε να εντοπίσει αυτομάτως τους ελέγχους μέτρησης των ρύπων για να παραποιήσει τα αποτελέσματά τους.

Ερωτηθείς μια μέρα μετά την ιστορική πτώση της μετοχής της VW στην Φραγκφούρτη (-17%) αν κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις αυτές, ο Σαπέν απάντησε: “Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί”.

“Μόνον και μόνο για να καθησυχάσουμε τους μεν και τους δε, μου φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να το κάνουμε και για τους Γάλλους κατασκευαστές”, πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει “κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πιστεύει ότι οι Γάλλοι κατασκευαστές συμπεριφέρθηκαν όπως η Volkswagen”.

Είναι σημαντικό να δράσουμε “στον τομέα αυτόν που είναι πολύ σημαντικός καθώς αφορά την ρύπανση της ατμόσφαιρας”, σχολίασε.

Via : www.bankwars.gr