Νέα έκθεση αναφέρει ότι 9 στα 10 αυτοκίνητα ντίζελ παραβιάζουν τα νέα όρια ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δοκιμάζονται σε δρόμους και όχι σε πίστες δοκιμών

Tα αυτοκίνητα εκπέμπουν κατά μέσο όρο επτά φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των αερίων οξειδίων του αζώτου, με το χειρότερο αυτοκίνητο να παράγει 22 φορές το νόμιμο όριο. Μοντέλα από κάθε μεγάλο κατασκευαστή οχημάτων βρέθηκαν να παραβιάζουν το όριο όταν αξιολογήθηκαν υπό πραγματικές συνθήκες.

Να σημειωθεί ότι από την 1η Σεπτεμβρίου, τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ στην ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες εκπομπών με την ονομασία «Euro 6».

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα τεχνικών ώστε να εξασφαλίζουν ότι τα αυτοκίνητά τους αποδίδουν πολύ καλύτερα υπό συνθήκες δοκιμής σε σχέση με όταν τα χειρίζονται απλοί οδηγοί.

Χρησιμοποιούν τεχνικές όπως την αφαίρεση εξαρτημάτων από το αυτοκίνητο ώστε να μειωθεί το βάρος, τη χρήση ειδικών λιπαντικών, το υπερβολικό φούσκωμα ελαστικών και τη χρήση εξαιρετικά ομαλών πιστών δοκιμών.

Τα αέρια οξειδίων του αζώτου και οι υπόλοιποι ρύποι που σχετίζονται με οχήματα εκτιμάται ότι προκαλούν μισό εκατομμύριο πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στην ΕΕ.

Η έκθεση του οργανισμού Transport & Environment (T&E) αποκαλύπτει επίσης ότι οι κατασκευαστές οχημάτων συχνά πωλούν λιγότερο ρυπογόνα μοντέλα των ίδιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, όπου οι κανόνες εκπομπών είναι αυστηρότεροι.

Αυτό επιτυγχάνεται με τη συμπερίληψη συσκευών που προσλαμβάνουν τη ρύπανση σε ένα βαθμό και κοστίζουν μερικές εκατοντάδες ευρώ. Μέχρι το 2018 η ΕΕ σχεδιάζει την εισαγωγή νέων δοκιμών που θα μετρούν τις εκπομπές υπό πραγματικές συνθήκες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράλληλα, προσπαθούν να τις καθυστερήσουν μέχρι το 2020.

Via : www.skai.gr