getFile-8110-300x207

Ο Κ. Μουσουρούλης επιμένει για τις ατομικές συμβάσεις στους ναυτικούς ξαναφέρνοντας στη Βουλή το άρθρο 19 που καταψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα

 της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Την επαναφορά του άρθρου 19, που προβλέπει τη δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και των σκαφών αναψυχής, το οποίο καταψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο στη Βουλή, πρόκειται να δρομολογήσει το επόμενο χρονικό διάστημα ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κ. Μουσουρούλης θα συμπεριλάβει το επίμαχο άρθρο στο σχέδιο νόμου «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» το οποίο ήταν μέχρι πριν από λίγες μέρες σε δημόσια διαβούλευση, αφού όμως πρώτα συζητήσει με τους κυβερνητικούς εταίρους, προκειμένου να εξασφαλίσει τη συναίνεσή τους, κάτι που δεν έγινε εφικτό την προηγούμενη φορά, παρά τις «βελτιώσεις» που έκανε μέχρι και την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα ΔΗΜΑΡ και ΠΑΣΟΚ να ψηφίσουν «όχι».

O επίμονος υπουργός

Μια επιμονή που προκαλεί ερωτήματα, καθώς το συγκεκριμένο άρθρο -εκτός από τις διαφωνίες των βουλευτών όλων των κομμάτων- είχε προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις και όλων των ναυτεργατικών σωματείων αλλά και γενικότερα φορέων που ασχολούνται με τη ναυτιλία.

Το βράδυ της Δευτέρας πάντως στην εκδήλωση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την ημέρα του Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού, ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα αυτό έκανε ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης, λέγοντας πως η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσφέρει πολυάριθμες ευκαιρίες εργασίας στους Ελληνες με την προϋπόθεση όμως να γίνουν ανταγωνιστικοί.

«Η καταψήφιση του άρθρου 19 συνοδεύθηκε με διθυραμβικές δηλώσεις κάποιων ότι δεν θα συνομολογήσουν στην καθιέρωση ιδιαίτερα χαμηλών μισθών για τους Ελληνες ναυτικούς, αγνοώντας πιστεύω -και όχι εσκεμμένα- ότι σε κάθε περίπτωση η ναυτική εργασία και οι αμοιβές αυτής διέπονται από τα νομίμως προβλεπόμενα από τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας» ανέφερε ο Θ. Βενιάμης.

Χαρακτήρισε «προκλητικά υποκριτικό» το ότι, ενώ καθημερινά μεγεθύνεται ο προβληματισμός για τις κοινωνικές διαστάσεις που λαμβάνει το πρόβλημα της ανεργίας στη χώρα μας, θυσιάζονται αβασάνιστα στον βωμό των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων οι προοπτικές για το άνοιγμα χιλιάδων θέσεων εργασίας. Εξέφρασε δε την ελπίδα ότι το θέμα θα επανέλθει στην κρίση της Βουλής και ότι θα πρυτανεύσει μόνο ό,τι είναι πράγματι προς το συμφέρον των ανέργων συμπολιτών μας και για το καλό της χώρας μας.

Σαμαράς: Κίνητρα ανάπτυξης

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, ο οποίος μία μόλις ημέρα μετά την επιστροφή του από την Κίνα τόνισε ότι «κρατήσαμε την Ελλάδα στην Ευρώπη, τώρα την ξαναβάζουμε στον παγκόσμιο χάρτη και σε αυτή την προσπάθεια η ναυτιλία πρωτοστατεί, γι’ αυτό οφείλουμε να την αγκαλιάσουμε και να της δώσουμε κίνητρα για ν’ αναπτυχθεί περισσότερο».

Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), σχολιάζοντας τα όσα δήλωσε ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης επισήμανε πως οι δυο τους και η τρικομματική κυβέρνηση έχουν ταυτίσει πλήρως τη ναυτιλία με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τη ναυτιλιακή επιχείρηση, αγνοώντας και περιφρονώντας το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό που έχει τεράστια συνεισφορά στη χώρα, την οικονομία και τη ναυτιλία.

«Η υπεράσπιση του άρθρου 19 δείχνει ότι η κυβέρνηση οραματίζεται για τους Ελληνες ναυτικούς έναν εργασιακό μεσαίωνα, χωρίς δικαιώματα και με μισθούς που αντιστοιχούν σε ναυτικούς τρίτων χωρών. Φαίνεται πως η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού και του κυβερνητικού κλιμακίου στην Κίνα τούς ενέπνευσε την ιδέα να αντιγράψουν το κινεζικό μοντέλο…» ανέφερε η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ.

Via : www.efsyn.gr