Μεγάλη εντύπωση έχει προκαλέσει στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και σε αρκετά σχολεία, η επιστολή που απηύθυνε προς τους μαθητές ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, για την επέτειο της 25ης Μαρτίου.

ipourgospaideias

Ο υπουργός κάνει… κανονικό μάθημα στους μαθητές –ως πανεπιστημιακός και ο ίδιος- και εξαίρει την αξία της ελληνικής επανάστασης του 1821, τονίζοντας την λαϊκή διάσταση: ότι, δηλαδή, πέραν των «εθνικών» χαρακτηριστικών της, ήταν ένα κυρίαρχο δείγμα της βούλησης του λαού –όλων των εθνοτήτων- να πάρει την μοίρα του στα χέρια του. «Η ελληνική επανάσταση υπήρξε τέκνο του Διαφωτισμού, του κινήματος που συνεπήρε τους ανθρώπους όπου Γης, καθώς συνειδητοποιούσαν ότι η καθεστηκυία τάξη δεν είναι γραμμένη στην πέτρα, δια άπαντος καθαγιασμένη και ακλόνητη. Ο κόσμος μπορούσε πλέον να γίνει μέσα από τους αγώνες των ανθρώπων, κόσμος ισότητας, αδελφότητας και ελευθερίας», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Αριστείδης Μπαλτάς, χαρακτηρίζοντας την ελληνική επανάσταση μία «έξοχη στιγμή εκείνης της άνοιξης των λαών». «Όλες οι επαναστάσεις, όπως και η ελληνική, δημιούργησαν σε μεγάλο βαθμό τους λαούς που τις έκαναν. Ήταν οι λαοί που έφτιαξαν τους εαυτούς τους και την επανάστασή τους σε μία εποχή όπου στην Ευρώπη και στον κόσμο κυριαρχούσαν οι απολυταρχικές μοναρχίες ή οι αυτοκρατορίες, όπως η οθωμανική», γράφει στην επιστολή του προς τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας ο υπουργός Παιδείας, συνεχίζοντας: «Ο λαός, λοιπόν, όλοι εμείς, φτιάχνεται από ελεύθερους και ίσους πολίτες, που αποφασίζουν για την κοινή μοίρα τους, ξεπερνώντας διακρίσεις όπως η φυλή, το γένος, η θρησκεία και η γλώσσα». Παράλληλα, ο Αριστείδης Μπαλτάς αναφέρεται και στο επαναστατικό Σύνταγμα των ΗΠΑ, που «ξεκινούσε με μία συγκλονιστική φράση: «Εμείς ο λαός». Αυτό που όχι μόνο λένε αλλά και κάνουν αυτές οι τρεις λεξούλες είναι το μυστικό των επαναστάσεων του Διαφωτισμού: όταν οι άνθρωποι παίρνουν την τύχη τους στα χέρια τους και θεσπίζουν την πολιτική ενότητά τους, παύουν να είναι απλώς άτομα, γίνονται ο λαός», γράφει χαρακτηριστικά.

Σημειωτέον ότι στο τέλος της επιστολής του, ο υπουργός Παιδείας απευθύνεται στους καθηγητές και τους ζητεί να κρίνουν εκείνοι πώς και αν θα αξιοποιήσουν το κείμενό του, ανάλογα με τις διδακτικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες.

Via : www.matrix24.gr