Από τη συντήρηση των τρένων η νέα εταιρεία θα έχει ετήσια έσοδα 20 εκατ.

Από τη συντήρηση των τρένων η νέα εταιρεία θα έχει ετήσια έσοδα 20 εκατ.

Η νέα εταιρεία παίρνει ακόμη 9 μηχανοστάσια, 610 εργαζομένους και τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

του Φώτη Φωτεινού

Άναψε «πράσινο» για την ιδιωτικοποίηση της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού – ΕΕΣΣΤΥ.

Το ΦΕΚ της απόσχισης της τεχνικής βάσης από τον ΟΣΕ δημοσιεύτηκε και σύμφωνα με αυτό, η εταιρεία «προικίζεται» με περιουσιακά στοιχεία 59,42 εκατ. ευρώ και προσωπικό 610 ατόμων.

Παράλληλα, η εταιρεία λαμβάνει την κυριότητα εκτάσεων στα μηχανοστάσια Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Πατρών, Βόλου, Καλαμάτας, Αλεξανδρούπολης και Διακοπτού, ενώ της μεταφέρεται η σύμβαση της προγραμματισμένης προληπτικής συντήρησης (εργοστασιακής και μηχανοστασιακής), της έκτακτης επισκευής βλαβών, καθώς και της διαχείρισης διαθεσιμότητας τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με την ανωτέρω σύμβαση, η ΕΕΣΣΤΥ υπολογίζει σε ετήσια έσοδα μεταξύ 18-20 εκατ. ευρώ.

Οσον αφορά το προσωπικό, αυτό μεταφέρεται αυτοδικαίως στην ΕΕΣΣΤΥ, χωρίς άλλη διατύπωση ή γνωστοποίηση. Η προϋπηρεσία του μεταφερόμενου προσωπικού και τα εργασιακά του δικαιώματα αναγνωρίζονται από την ΕΕΣΣΤΥ, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 178/2002 περί προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων, σε περίπτωση μεταβίβασης επιχειρήσεων.

Η ΕΕΣΣΤΥ (διευθύνων σύμβουλος Στέφανος Αγιάσογλου) πρόκειται να υπογράψει πιθανότατα 10ετές συμβόλαιο για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των βαγονιών που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Απώτερος στόχος της εταιρείας είναι η σύναψη συμβολαίων και με σιδηροδρομικές εταιρείες γειτονικών χωρών, όπως Σερβία και Βουλγαρία.

Γι’ αυτό το λόγο, η εταιρεία πρόκειται να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών, ο ιδιώτης που θα εξαγοράσει την εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι χρόνιοι προμηθευτές του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens, έχουν επιδείξει πρώιμο ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι θα διεκδικήσουν και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με ρωσικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτιμάται στα 30 εκατ. και η τεχνική βάση στα 10 εκατ.

Η εταιρεία, όπως ορίζει το καταστατικό της, έχει τη δυνατότητα να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς Μετρό, Τραμ), ενώ θα εκμισθώνει και τροχαίο υλικό. Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού έλαβε ΦΕΚ ως ανώνυμη εταιρεία αρχές Μαρτίου, με μετοχικό κεφάλαιο 5 εκατ. ευρώ και διάρκεια ζωής 99 έτη.

Via : www.enet.gr