PRASINI-ARISTERA_ROUND LOGO-final

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερ.:   15/5/2020
Ώρα:      12:00

Για την Εκπαίδευση

Εν μέσω πανδημίας και εργασιακού lock down, η κυβέρνηση για ακόμα μια φορά, λειτουργεί, νομοθετεί και εφαρμόζει, πολιτικές χωρίς την συμφωνία της κοινωνίας.

Οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις και η βαθιάς αντιδημοκρατικής αντίληψης συμπεριφορές, που το υπουργείο Παιδείας και η κα. Κεραμέως προσωπικά, προσπαθούν να εγκολπώσουν σε όλες τις βαθμίδες του ευαίσθητου χώρου της εκπαίδευσης, στρέφουν σύσσωμη  την εκπαιδευτική  κοινότητα αλλά και την κοινωνία απέναντί τους.

Το πολυνομοσχέδιο της εντατικοποίησης των μαθημάτων και των ατελείωτων εξετάσεων, είναι φυσικό να μας βρίσκει αντίθετους στο σύνολό του.

Τα σχολεία συνεχίζουν να μετατρέπονται σε προπαρασκευαστικά φροντιστήρια για τις εξετάσεις στα ΑΕΙ και η μαθησιακή φιλοσοφία των προγραμμάτων του Λυκείου που είχαν ως στόχο την ακαδημαϊκή μόρφωση και γνώση των μαθητών, καταλύεται.

Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων ως ρεβανσιστική πράξη ενάντια στους μαθητές μιας και οι αγώνες των μαθητικών κοινοτήτων την είχαν καταργήσει κατά την  διακυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου.

Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, καλεί την  κυβέρνηση να εγκαταλείψει την αλαζονική συμπεριφορά και να προχωρήσει στην άμεση απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, καθώς επίσης και να προχωρήσει σε οργανωμένο  διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων και τα Μαθητικά συμβούλια.

Η εκπαίδευση αφορά το μέλλον αυτού του τόπου και δεν είναι τσιφλίκι κανενός κόμματος για να συμπεριφέρονται ως γαιοκτήμονες σε κολίγους .

Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ επαναφέρει τις προτάσεις της -που κάθε μέρα δικαιώνονται όλο και περισσότερο- που αποτελεί την μόνη διέξοδο στα κομματικά αδιέξοδα που προκύπτουν από την  αντίληψη ‘’του αλάθητου του Πάπα’’.

Θεωρούμε στοιχειώδη την θέσπιση Διακομματικής Επιτροπής για τα ζητήματα Παιδείας, Εξωτερικής πολιτικής, Άμυνας και Ανάπτυξης.

Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ εκτιμά και προτείνει:

  1. την άμεση απόσυρση της τροπολογίας για την τηλε-εκπαίδευση των μαθητών,
  2. την άμεση  αύξηση των κονδυλίων  για την παιδεία,
  3. τον επαναπροσδιορισμό του διδακτικού μοντέλου σχολείου γνώσεων και όχι άχρηστων προπαρασκευαστικών μαθημάτων για την εισαγωγή και μόνο στα ΑΕΙ,
  4. τον άμεσο σχεδιασμό και υλοποίηση του ανοικτού σχολείου των νέων τεχνολογιών και της εφαρμοσμένης εκπαίδευσης,
  5. την σύνδεση της εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία
  6. τον επαγγελματικό προσανατολισμό και προσανατολισμό στο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, με κυρίαρχο στοιχείο τα «πράσινα» επαγγέλματα.

Τέλος, υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για την νομιμότητα και δημοκρατικότητα της υπουργικής απόφασης (για την τηλε-εκπαίδευση) και ελέγχεται η συνταγματικότητα της.

 Γραφείο Τύπου
ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ