imagesCAC75C4X

Του Παντελή Μπουκάλα

Και οι τρεις αγαπήθηκαν ή και λατρεύτηκαν όχι από εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια ανθρώπους, αλλά από δισεκατομμύρια. Και οι τρεις προβλήθηκαν σαν πρότυπα βίου – είτε για την αγωνιστικότητα, το πάθος και την αντοχή τους σε σοβαρότατα προβλήματα είτε για την πνευματικότητα και την ικανότητά τους να εμπνέουν. Και έτυχε να ζήσουν την έξοδό τους από το πάνθεο και οι τρεις (και μαζί το σχεδόν οικουμενικό κοινό τους) την ίδια περίοδο. Διαφορετικοί φυσικά οι χαρακτήρες τους, διαφορετικού τύπου είδωλα σχηματίστηκαν με βάση την ως συνήθως εξιδανικευμένη δημόσια εικόνα τους και διαφορετικά λόγοι προκάλεσαν την πτώση τους.

Ο πνευματικός της τριάδας, ο πάπας Βενέδικτος ο ΙΣΤ΄, αποσύρθηκε «οικεία βουλήσει». Αν πήρε την απόφαση για να συμμορφωθεί προς την τραυματισμένη υγεία του και προς τις επιταγές του γήρατός του, που τον εμπόδιζε να εκτελέσει στο ακέραιο τα καθήκοντά του (μισό θρησκευτικά, μισό πολιτικά) ή επειδή δεν άντεχε άλλο το καταθλιπτικό βάρος του πολύχρονου σκανδάλου της παιδεραστίας στους κόλπους της Καθολικής Εκκλησίας, καθώς και των οικονομικών σκανδάλων για τα οποία κατηγορεί το Βατικανό ο διεθνής Τύπος, το γνωρίζει, καλύτερα και από τον ίδιο, ο ετάζων καρδίας και νεφρούς· και δυστυχώς, ελάχιστοι συνομιλούν μαζί Του. Ο,τι και να συνέτρεξε πάντως, όσα (ξανα)ήρθαν στο φως μετά την παπική παραίτηση επιβεβαίωσαν ότι το «παναγιώτατος» και τα λοιπά βαρύηχα, όποια Εκκλησία ή θρησκεία και αν αφορούν, είναι απλώς τίτλοι που δίνουν άνθρωποι σε ανθρώπους. Τίτλοι που δεν εξασφαλίζουν καμία παναγιοσύνη και παναγαθοσύνη.

Τα άλλα δύο είδωλα με την πλανητική δημοτικότητα εξέπεσαν με τρόπο εκκωφαντικό. Ποδηλάτης ο ένας, ο Αμερικανός Λανς Αρμστρογκ. Δρομέας ο άλλος, ο Νοτιοαφρικανός Οσκαρ Πιστόριους, παραολυμπιονίκης αλλά -για πολλούς- και «ηθικός νικητής» των Ολυμπιακών του Λονδίνου. Αγαπήθηκαν για το κουράγιο τους και για το κουράγιο που έδιναν σε όσους άλλους πάλευαν με ανάλογα προβλήματα. Ο ένας, ο Αρμστρογκ, αποκαλύφθηκε ντοπαρισμένος, και αναδρομικά. Και το μόνο που βρήκε να πει ήταν ότι «το ντόπινγκ αποτελούσε τμήμα της δουλειάς του» και ότι «έπαιρνε αναβολικά όχι για να αποκτήσει πλεονεκτήματα έναντι των συναθλητών του αλλά για να βρεθεί στην ίδια αφετηρία με αυτούς». Ισως μαζί με όλα τα άλλα κατάπινε και αναβολικά του ψεύδους.

Ο άλλος, ο Πιστόριους, που η όντως συγκλονιστική παρουσία του στους στίβους μάς έπειθε να αφήσουμε στην άκρη του μυαλού μας την υποψία της ενισχυτικής φαρμακοληψίας, κατηγορείται ότι δολοφόνησε τη σύντροφό του. Αν έφταιξε το κοκτέιλ ζηλοτυπίας, στεροειδών, ανασφάλειας και αλκοόλ, όπως εικάζεται, δεν μπορούμε να ξέρουμε. Το μόνο που σίγουρα ξέρουμε είναι ότι τη Ρίβα Στέενκαμπ την ξαναπυροβόλησε το τηλεοπτικό κανάλι που αποφάσισε να προβάλει μεταθανάτια ένα ριάλιτι στο οποίο συμπρωταγωνιστούσε. Πορνογραφία του θανάτου. Για δέκα μονάδες θεαματικότητας.

Via : www.kathimerini.gr