eforia

 

Β) ΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΜΕΤΡΑ 

ΠΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

( Γενικές Κατευθύνσεις)

Η Δημοκρατική Αριστερά, γνωρίζοντας τις αδυναμίες και τις παθογένειες του φορολογικού συστήματος και τις τεράστιες συνέπειές τους στην δημοσιονομική και οικονομική κρίση της χώρας µας, ΘΕΩΡΕΙ ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για την εξάλειψη αυτών, µε την ουσιαστική μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του θεσµικού φορολογικού πλαισίου.

Για το σκοπό αυτό, η Δημοκρατική Αριστερά ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ:

1)      Για τη βελτίωση και τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος στην κατεύθυνση της αναλογικής και καθολικής συμβολής των πολιτών στα φορολογικά βάρη, της δίκαιης και προοδευτική φορολόγησης των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

2)     Για την ανατροπή της άδικης κατανοµής των φορολογικών βαρών σε βάρος των αδύνατων στρωμάτων και των ασθενέστερων κοινωνικών οµάδων και :;ιcx;.ασία των εισοδημάτων τους.

3)     Για την εκλογίκευση του φορολογικού συστήματος, µε την αποκατάσταση της σταθερότητας και την απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας, µε τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη διαμόρφωση των οργανωτικών  προϋποθέσεων που απαιτούνται για την παρακολούθηση, τον έλεγχο και την σύλληψη της φορολογητέας ύλης και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

4)     Για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, µε την ουσιαστική φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου και του πλούτου, µε την εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων, µε την καθολική εφαρμογή του «πόθεν έσχες. και τη λειτουργική ανασυγκρότηση, τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση των φορολογικών υπηρεσιών και των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους και

5)     Για την πάταξη της φοροδιαφυγής, της παραοικονομίας και του παραεμπορίου, µε τη λήψη μέτρων που θα καθιστούν τη φοροδιαφυγή ασύμφορη για τους φοροφυγάδες (Δήµευση περιουσιακών στοιχείων, αυστηρές ποινικές κυρώσεις, αφαίρεση της ελληνικής ιθαγένειας κλπ).

Η  Δημοκρατική Αριστερά, έχοντας πλήρη αυνε1δηση της δεινής οικονομικής κατάστασης της χώρας και της περιορισμένης ταµειακής της ρευστότητας από τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει έναντι των δανειστών της,

ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ τα εξής μέτρα, που είναι άμεσης απόδοσης και εφαρμογής και μπορούν να εφαρμοστούν στη δεδομένη δυσμενή οικονομική συγκυρία:

–   Μέτρα για την αύξηση των δημοσίων εσόδων (άμεσης απόδοσης), τα οποία μπορούν να βελτιώσουν τη δημοσιονομική και οικονομική κατάσταση της χώρας και να συμβάλλουν στη μείωση του ελλείμματος και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

–   Μέτρα για την φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου και του πλούτου (άμεσης απόδοσης), τα οποία θα βοηθήσουν να εισρεύσουν στα ταμεία του φστ:u;. σημαντικό έσοδο από τη συμμετοχή στα εθνικά βάρη των μεγαλοκεφαλαιούχων και των επιχειρήσεων κτήσης και συσσώρευσης πλούτο. Τα δημόσια αυτά έσοδα θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση των μέτρων που θα ληφθούν για την προστασία των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων.

 –   Μέτρα για την προστασία των εισοδημάτων των εργαζομένων (άμεσης απόδοσης),τα οποία μπορούν να βελτιώσουν το επίπεδο ζωής των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων (χαμηλόμισθων – μικροσυνταξιούχων, ημιαπασχλούμενων) και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και

 –   Μέτρα για την μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος. Στη κατεύθυνση της εκλογίκευσής του, µε την ανοόκνορή των εισοδημάτων και του κοινωνικού πλούτου, µε τη δίκαιη και ανάλογη συμμετοχή των πολιτών στα φορολογικά βάρη, µε την διεύρυνση της φορολογικής βάσης και µε τη συμβολή του στην αναπτυξιακή πορεία της οικονομίας. (Τα μέτρα αυτά είναι μεσοπρόθεσμου σχεδιασμού. ανάλογα µε την εξέλιξη της δημοσιονομικής και οικονομικής κατάστασης της χώρας µας και το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης που θα επιλεγεί).

ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

(Άμεσης και Μεσοπρόθεσμης Απόδοσης)

1) Εντατικοποίηση των τακτ1κών φορολογικών ελέγχων. µε έμφαση στις μεσσαίου και μεγάλου µμεγέθους επιχειρήσεις, µε ακαθάριστα έσοδα άνω των 300.000 ευρώ.

2) Εντατικοποίηση των προσωρινών φορολογικών ελέγχων, για τη διαπίστωση της απόδοσης ή όχι παρακρατουμένων φόρων (εισοδήματος,. ΦΠΑ, ΦΜΥ κλπ), µε τον έλεγχο επιχειρήσεων – επιτηδευματιών. αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των σχετικών δηλώσεων, ή µε την έγγραφη κλήση τους από τις Δ.Ο.Υ. για την υποβολή δηλώσεων και την καταβολή των φόρων, εντός της προθεσµίας, από τη λήξη της προθεσµίας υποβολής των δηλώσεων.

3) Διενέργεια τακτικών φορολογικών ελέγχων εντός τριετίας, µε µείωση του χρόνου παραγραφής από πέντε (5) έτη σε τρία (3) έτη. Οι φορολογικοί έλεγχοι πρέπει να γίνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα και όχι αργότερα από την παρέλευση τριών (3) ετών από τη λήξη κάθε χρήσης. Με τον τρόποαυτό, οι έλεγχοι θα γίνουν αποτελεσματικοί και θα αποφέρουν έσοδα στο Δημόσιο. Η ρύθμισηαυτή πρέπει να συνδυασθεί µε την μείωση του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου προς επιβολή φόρων από πέντε (5) έτη, που ισχύει σήμερα, σε τρία (3) έτη.

4) Γενική εφαρμογή του «πόθεν έσχες»: Συστηματικός έλεγχος του τρόπου απόκτησης περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων, µε έμφαση σε φορολογούμενους που δηλώνουν μεγάλα εισοδήματα και διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία σημαντικής αξίας. Ο έλεγχος μπορεί να γίνει αναδρομικά μέχρι και τη χρήση 2000, η οποία δεν έχει παραγραφεί.

Ο έλεγχος του «πόθεν έσχες» πρέπει να στηριχθεί στα εξής στοιχεία:

  • Τις φορολογικές δηλώσεις και τα λοιπά στοιχεία που διαθέτει η Δ. Ο. Υ. για κάθε φορολογούμενο.
  • Τις καταθέσεις του φορολογούμενου σε ελληνικές τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα, µε άρση του τραπεζικού απορρήτου.
  • Τις καταθέσεις του φορολογούμενου σε τράπεζες στην αλλοδαπή, την αποστολή εμβασμάτων και την εξαγωγή κεφαλαίων στο εξωτερικό που τυχόν πραγματοποιήθηκε.
  • Τις μετοχές που κατέχει ο φορολογούμενος, εισηγημένες στο ΧΑΑ. ή σε
  • Χρηματιστήριο στην αλλοδαπή, µε την παροχή σχετικών στοιχείων και πληροφοριών από το Χρηματιστήριο Αθηνών (ΧΑΑ).
  • Τα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί σε παράγωγα προϊόντα της δευτερογενούς αγοράς του Χ.Α.Α. ή σε αλλοδαπά Χρηματιστήρια.
  • Τα κρατικά χρεόγραφα, τις ομολογίες, τα οµόλογα και τα έντοκα γραμμάτια Δημοσίου που τυχόν κατέχει ο φορολογούμενος.

5)  Εντοmσuόc και φορολόγηση καταθέσεων και εξαχθέντων κεφαλαίων από Έλληνες πολίτες σε τράπεζες στην αλλοδαπή: Σε περίπτωση που η προέλευση των καταθέσεων και των εξαχθέντων κεφαλαίων (με εμβάσματα κλπ) δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, η αξία αυτών αποτελεί αποτελεί φορολογητέο εισόδημα και πρέπει να φορολογείται

6) Μη δικαιολόγηση του «πόθεν έσχες». Άμεση δέσµευση και κεφαλαίων και λοιπών περιουσιακών στοιχείων και φορολόγηση αυτών: Όταν ο φορολογούμενος δεν δικαιολογεί την απόκτηση των περιουσιακών του στοιχείων ( «πόθεν έσχες»). καθώς και των καταθέσεων, των εξαχθέντων Κεφαλαίων σε Τράπεζες στην ημεδαπή και αλλοδαπή, και των λοιπών κινητών αξιών (χρεογράφων, οµολογιών κλπ), που κατέχει, να γίνεται άµεση δέσμευση αυτώνγια την εξασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και η αξία τους να φορολογείται ως αποκρυφθέν φορολογητέο εισόδημα.

7) Περιουσιακό στοιχεία που προέρχονται από «ξέπλυµα» μαύρου χρήματος και παράνομες συναλλαγές (λαθρεμπορία. παράνομο εμπόριο όπλων, ναρκωτικών κυκλώματα πορνείας κλπ. προμήθειες μεσιτείες κλπ) Άμεση φορολόγηση και δήµευση αυτών και αφαίρεση της Ελληνικής ιθαγένειας: Η επιβολή των εν λόγω αυστηρότατων κυρώσεων είναι επιβεβληµένη, λόγω της σοβαρότητας των εγκληματικών πράξεων και αναγκαία για την πάταξη της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας και την υποδειγματική τιμωρία των ενόχων.

8) Δημόσια πρόσκληση προς τους φορολογουμένους που έχουν καταθέσει και έχουν εξάγει κεφάλαια σε τράπεζες στο εξωτερικό να δηλώσουν αυτά, µε την απειλή «της αφαίρεσης της Ελληνικής ιθαγένειας»:

Με δημόσια πρόσκληση το υπουργείο των Οικονομικών θα καλέσει τους Έλληνες φορολογούμενους που διατηρούν καταθέσεις και έχουν εξάγει κεφάλαια σε τράπεζες στο εξωτερικό, δηλώσουν τα ποσά και τις τράπεζες στις οποίες έχουν κατατεθεί ή εξαχθεί τα κεφάλαια, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών χωρίς φορολογική υποχρέωση και επιβάρυνση. Εάν οι φορολογούμενοι δεν ανταποκριθούν στην πρόσκληση αυτή, εφόσον εντοπισθούν από τις φορολογικές αρχές (βλ. τα µε αριθ. 5 μέτρο), να τους αφαιρείται «η Ελληνική ιθαγένεια», µε ταυτόχρονη δέσμευση των καταθέσεων και των κεφαλαίων και τη φορολόγηση αυτών, εάν δεν έχουν φορολογηθεί ή εάν δεν δικαιολογείται η απόκτηση αυτών («πόθεν έσχες»).

9) Κίνητρα για τον οικειοθελή επαναπατρισμό καταθέσεων και εξαχθέντων κεφαλαίων σε τράπεζες του εξωτερικού: Θέσπιση της δυνατότητας οικειοθελούς επαναπατρισμού καταθέσεων και κεφαλαίων που έχουνεξαχθεί, στην αλλοδαπή, από τους φορολογούμενους που θα έχουν ανταποκριθεί στη δημόσια πρόσκληση του υπουργείου Οικονομικών «για την δήλωση αυτών» (βλ. το µε αριθ. 8 μέτρο), χωρίς την υποχρέωση φορολογικής δήλωσης και καταβολής φόρων και της εφαρμογής του «πόθεν έσχες», εφόσον τα κεφάλαια αυτά επενδυθούν, αποδεδειγμένα, στην Ελλάδα, εντός έτους από τον επαναπατρισμό τους ή παραμείνουν δεσμευμένα σε λογαριασμούς καταθέσεων στην Ελλάδα για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών. Το μέτρο αυτό θα βοηθήσει την ανάπτυξη της οικονομίας (επενδύσεις) και την ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών (δεσμευμένες καταθέσεις).

10) Δημόσια πρόσκληση προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες, να δηλώσουν αυτά, µε την απειλή «της αφαίρεσηςτης Ελληνικής ιθαγένειας»: Με δηµόσ1α πρόσκληση του υπουργείου Οικονομικών να καλέσει τους ιδιοκτήτες αυτών των ακινήτων να τα δηλώσουν, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών. Εάν οι ιδιοκτήτες δεν ανταποκριθούν στον προσκλητήριο αυτό εφόσον εντοπισθούν από τις φορολογικές αρχές, να τους αφαιρείται «η Ελληνική ιθαγένεια», µε ταυτόχρονη δέσμευση των ακινήτων και τη φορολόγηση αυτών στη φορολογία εισοδήματος, µε συντελεστή φόρου 45%, επί της αξίας κάθε ακινήτου, καθώς και στις λοιπές φορολογίες (ΦΜΑΚ, ΤΑΚ χαράτσι της ΔΕΗ κλπ)

11) Κίνητρα για την οικειοθελή δήλωση ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες: Θέσπιση της δυνατότητας οικειοθελούς δήλωσης των ακινήτων αυτών από τους φορολογούμενους που θα έχουν ανταποκριθεί στη δημόσια πρόσκληση του υπουργείου Οικονομικών «για την δήλωση αυτών» (βλ. µε αριθ. 10 μέτρο), µε τη φορολόγηση των ακινήτων στη φορολογία εισοδήματος, µε μειωμένο συντελεστή φόρου 20% επί της αξίας κάθε ακινήτου, καθώς και στις λοιπές φορολογίες (ΦΜΑΠ, ΤΑΚ χαράτσι της ΔΕΗ κλπ).

12) Υποχρέωση των δημοσίων υπαλλήλων που είναι ιδιοκτήτες ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες, να τα δηλώσουν, αυτά µε την απειλή «της οριστικής απόλυσης»; Θέσπιση της υποχρέωσης των δημοσίων υπαλλήλων να δηλώνουν τα ακίνητα που έχουν στην κυριότητα τους και ανήκουν σε εξωχώρια εταιρία, µε την απειλή «της οριστικής απόλυσης». Επιβολή των αντίστοιχων φόρων στη φορολογία εισοδήματος και στις λοιπές φορολογίες.

13) Έλεγχος και φορολόγηση μεγάλων περιουσιών που αποκτήθηκαν από πολιτικά πρόσωπα τα τελευταία είκοσι (20) έτη: Αναδρομικός έλεγχος των περιουσιακών στοιχείων που απέκτησαν όσοι διετέλεσαν βουλευτές, υπουργοί, πρωθυπουργοί, γενικοί γραμματείς και σύµβουλοι υπουργείων, διοικητές, διευθύνοντες σύµβουλοι και διαχειριστές Οργανισµών δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ, καθώς και οι σύζυγοι και οι συγγενείς αυτών α’ βαθµού, από το έτος 1981 μέχρι σήµερα, και φορολόγηση της αξiας των περιουσιακών στοιχείων. εφόσον δεν δικαιολογείται η απόκτησή τους.

14) Έλεyχoς και φορολόγηση περιουσιακών στοιχείων που απέκτησαν διαχειριστές δηµοσίου χρήµατος και µέλη επιτροπών ανάθεσης δημοσίων έργων ή προµηθειών τα τελευταία είκοσι (20) έτη: Έλεγχος των περιουσιακών στοιχείων που απέκτησαν όσοι διαχειρίσθηκαν δηµόσιο χρήµα και συμμετείχαν σε επιτροπές ανάθεσης δηµοσίων έργων ή προµηθειών και, εφόσον η προέλευσή τους δεν µπορεί να δικαιολογηθεί. φορολόγηση αυτών.

15) Αποζηµίωση του Δηµοσίου από πολιτκά και λοιπά πρόσωπα που απέκτησαν παράνοµα και με αθέµιτες πράξεις (µίζες, λαδώµατα. προμήθειες κλπ) περιουσιακά στοιχεία τα τελευταία είκοσι (20) έτη:. Δήμευση αυτών: Να θεσπισθεί η υποχρέωση χρηµατικής αποζηµίωσης του Δημοσioυ από όσους διατέλεσαν βουλευτές, υπουργοί. πρωθυπουργοί. γενικοί γραμµατείς και σύµβουλοι υπουργείων, διοικητές, διευθύνοντες σύµβουλοι και διαχειριστές Οργανισµών δηµοσίου και ιδιωτικού δικαίου του Δηµοσίου και των ΔΕΚΟ µέλη επιτροπών ανάθεσης δηµοσίων έργων ή προµηθειών. καθώς και  συζύγων και των συγγενών αυτών α’ βαθµού, από το έτος 1981 µέχρι σήµερα, για την ζημία και τη βλάβη που προξένησαν στο Δηµόσιο τα πρόοωπα αυτά από την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων µε παράνοµες και σθέµιτες πράξεις, από απιστία και κατά παράβαση καθήκοντος.

16) Έλεγχος όλων 1ων µεταβιβάσεων ακιvήτωv που πραγµατοποίησαν την τελευταία πενταετία, προς συζύγους κοι συγγενείς α’ βαθµού, πολιτικά πρόσωπα και όσοι κατείχαν δηµόσια αξιώµατα. Δήµευση αυτών: Αυστηρός έλεγχος των µεταβιβάσεων ακινήτων που πραγµατοποίησαν την τελευταία πεναετία προς συζύγους και συγγενείς τους α’ βαθµού όσοι διετέλεσαν βouλευτές, υπουργοί, πρωθυπουργοί, γενικοί γραµµατείς και σύµβουλοι υπουργείων, διοικητές, διευθύνοντες σύµβουλοι και διαχειριστές οργανισµών δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του Δηµοσίου και των ΔΕΚΟ. µέλη επιτροπών ανάθεσης δηµοσίων έργων και προµηθειών, προκειµένου να αποκαλυφθούν ενέργειες απόκρυψης παρανόµου πλούτου. Δήµευση των περιουσιακών στοιχείων που µεταβιβάσθηκαν, εφόσον η προέλευσή τους δεν µπορεί να δικαιολογηθεί.

17) Διαρκή εγκλήµατα χωρίς παραγραφή «η απισιία σε βάρος του Δηµοσίου» και «η φοροκλοπή»: Ψήφιση ειδικού νόµου µε αναδροµική ισχύ, που  θα καθιστά «την απιστία σε βάρος του Δηµοσίου» και «τη φοροκλοπή» διαρκή εγκλήµατα. χωρίς παραγραφή και θα θεσπίζει την αυτόµατη άρση του φορολογικού τραπεζικού και οποιουδήποτε άλλου απαρρήτου.

18) Φορολόγηση της εκκλnσιαcnlκής και µοναστηριακής περιουσίας:

Έλεγχος και καταγραφή της ακίνητης περιουαίας που διαθέτουν η εκκλησία και τα µοναστήρια και φορολόγηση αυτής.

19) ‘Ελεγχος της διακίνησης πετρελαίου και πάταξη της λαθρεµπορίας καυσίµων: Αυστηρός έλεγχος στη διακίνηση πετρελαίου από τα διυλιστήρια ως τους βιοµηχάνους και από τους λιανέµπορους καυσίµων (βενζινάδικα) µέχρι τους στοµκούς χρήστες, για τη πάταξη του λαθρεµπαρίου καυσίµων. Αυστηρές ποινές στους λαθρέµπορους καυσίμων, δήµευση των περιουσιακών στοιχείων και αφαίρεση τrις Ελληνικής ιθαγένειας.

20) Δραστικός περιορισµός του παραευπορίου: Συστηµατικοί έλεγχοι στα κέντρα εισαγωγής και διακίνησης λαθραίων εµπορευµάτων, κλείσιμο επιχειρήσεων, δήμευση των εμπορευμάτων και απέλαση των αλλαδαπών εισαγωγέων και διακινητών μικροπωλητών αυτών.

21) Ηλεκτρονική πιστοποίηση της γνησιότητας των φορολογικών στοιχείων αξίας (π.χ. τιµολογίων κλπ) για τον έλεγχο των συναλλαγών: Η με ηλεκτρονικό τρόπο (On line), πιστοποίηση της γνησιότητας των φορολογικών στοιχείωv που θα βεβαιώνει ότι οι ΑΦΜ του εκδότη και του λήπτη των στοιχείων είναι πραγµατικοί, θα δίνει πληροφορίες και άµεση δυνατότητα στις φορολογικές υπηρεσίες (Δ.Ο,Υ.) για τον έλεγχο της γνησιότητας των στοιχείων των συναλλασσoμένων και των συναλλαγών, ώστε να τταταχθεί η φοροδιαφυγή που τροφοδοτείται κυρίως µε την έκδοση εικονικών και πλαστών ή τη λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων.

22) Δημιoυρνία και δηµοσιοποίηση στο διαδίκτυο Ειδικού Μητρώου εmxειρήσεων που εκδίδουν πλαστά-εικονικά φορολογικά στοιχεία (τιμολόγια κλπ): Στο μητρώο αυτό θα έχουν πρόσβαση οι επιχειρήσεις για να πληροφορούνται για τη «φορολογική νοµιµότητα» των επιχειρήσεων µε τις οποίες επιθυμούν να συναλλαχθούν, ώστε να μπορούν να αποφεύγουν συναλλαγές µε επιχειρήσεις που ενδεχοµένως εκδίδουν, εικονικά και πλαστά τιμολόγια. Με το σύστηµα αυτό θα κτυπηθεί σοβαρά η φοροδιαφυγή και θα αποτραπεί η απώλεια φόρων εισοδήµατος κοι ΦΠΑ από την έκδοση εικονικών και πλαστών και τη λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων.

23) Ειδική εισφορά (χαράτσι) της ΔΕΗ επί ακινήτων: Τροποποίηση των σχετικών διατάξεων, µε τη µείωση των συντελεστών φόρου, τη µείωση κατά 20-30% των αντικειμενικών αξιών και την καθιέρωση ορθολογικών και δικαίων κριτηρίων (περιοχή, διαστάσεις ακινήτων, παλαιότητα, εισοδηµατικά κριτήρια, περισσότερες δόσεις κλπ).

24) Τεκµήρια διαβίωσης: Εκλογίκευση των τεκµηρίων διαβίωσης με μείωση αυτών όσον αφορά σε ακίνητα των λαϊκών περιοχών και σε αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και αύξηση αυτών. όσον αφορά την πολυτελή διαβίωση (βίλες, αυτoκiνητα µεγάλου κυβισµού, πισίνες, κότερα κλπ).

 

Παρατήρηση της συντακτικής ομάδα της Πυξίδας

Η εργασία που σας παρουσιάζουμε ανά κεφάλαιο στην παρούσα θεματική ενότητα έγινε από τον Δικηγόρο – Φορολογικό Σύμβουλο Επιχειρήσεων κ. Στέφανο Ι. Ηλιού το 2012